Oldal kiválasztása

Brexit

Brexittel Kapcsolatos tájékoztató

1. Az Európai Unióból való brit kilépés, azaz a Brexit 2020. január 31-én megtörtént, ami érinti az Egyesült Királyságban élő európai uniós polgárok, köztük a magyar állampolgárok helyzetét is.

2. 2021. január 1-től megszűnik az uniós polgárok szabad mozgása. A már az Egyesült Királyságban élő, vagy 2020. végéig még beérkező magyar állampolgároknak 2021. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat  az „EU Settlement Scheme”-ben (EUSS), ha tartósan maradni szándékoznak és meg akarják őrizni jogaikat. Kérjük tekintsék át a regisztráció részleteiről szóló tájékoztató részt is a honlapon és kísérjék figyelemmel az erre vonatkozó információkat.

Bár alapesetben nem a kérelmezőknek kell bizonyítaniuk a tartózkodási joguk meglétét, a brit állami adatbázisokban esetleg fellépő hiányosságok miatt javasoljuk, hogy aki a Brexit után is az Egyesült Királyságban kíván maradni, elővigyázatosságból gyűjtse a (folyamatos) tartózkodását, munkahelyét, biztosítását stb. (bármilyen módon, de hitelesen) igazoló dokumentumokat, saját maga és családtagjai vonatkozásában is.

2. A brit kormány vízumrendszert vezet be az Egyesült Királyságba 2021. január 1. után érkező európai uniós, köztük magyar állampolgárok számára, kivéve a legfeljebb hat hónapos vízummentes beutazást (pl. turizmus).

A magyar állampolgároknak tehát a munkavállaláshoz és tanulmányok végzéséhez is vízumot kell kérvényezniük a brit hatóságoknál. A szükséges tudnivalókkal kapcsolatban kérjük, keressék fel a brit kormány angol és magyar nyelvű vízumtájékoztatóit.

3. 2021. október 1-től kivezetik a személyi igazolványokat mint beutazáshoz használható okmányokat, a magyar állampolgárok kizárólag útlevéllel igazolhatják magukat. Kivételt képeznek az EUSS-ben letelepedett vagy előzetesen letelepedett státusszal rendelkezők, akik esetében a belépést 2025. december 31-ig személyivel is lehetővé teszik.

Fokozottan javasoljuk, hogy mindenki rendelkezzen érvényes útlevéllel és személyi igazolvánnyal is!

4. Kérjük a magyar állampolgárokat, hogy ne a különféle, adott esetben túlzó sajtóhírek alapján tájékozódjanak. Elsősorban a brit kormány tekinthető hivatalos információforrásnak, ezért javasoljuk a brit kormányzati honlapon (www.gov.uk) közzétett és rendszeresen frissített tájékoztatók nyomon követését. Amennyiben bármilyen különbséget tapasztalnának a magyar kormány/nagykövetség, a sajtóhírek és a brit kormány tájékoztatói között, akkor a brit kormány tájékoztatóit tekintsék irányadónak.

A 2020 végéig beérkező magyar állampolgárokra vonatkozó „EU Settlement Scheme” (EUSS) rendszert, valamint a 2021. január 1-től életbe lépő vízumrendszert is a brit belügyi tárca, Home Office működteti, így azokkal kapcsolatban a brit hatóságok tudnak felvilágosítást adni az esetlegesen felmerült problémákról. Bármilyen, az eddigiekhez képest a kilépést követően felmerült megkülönböztetést ugyanakkor jelezhetnek a konzulátus, illetve a nagykövetség munkatársainak is, mivel ennek alapján tudunk szükség esetén a brit kormányzat felé visszajelezni.

Különösen az alábbi információs anyagok részletes áttanulmányozását ajánljuk:

https://www.gov.uk/guidance/the-uks-points-based-immigration-system-information-for-eu-citizens.hu (vízumrendszer);
www.brexit.kormany.hu (a magyar kormány tájékoztatója)

 

https://www.gov.uk/guidance/the-uks-points-based-immigration-system-information-for-eu-citizens (vízumrendszer);

Üzleti szereplők felkészülése a Brexitre:

A brit kormány  korábban több eseményt is szervezett az üzleti szereplők felkészülésének támogatására a mára elvetett megállapodás nélküli, „no deal” Brexit kapcsán (áruforgalom, adatforgalom, uniós munkavállalók felvétele), amelyek az alábbi honlapokon visszanézhetőek (azonban 2020 végéig, az átmeneti időszak lejártáig, üzleti szempontból sem változnak az eddigi előírások):

5. A Brexittel kapcsolatos fontosabb, hivatalosan is megerősített információkat a nagykövetség honlapján is közzétesszük, és azokat szükség szerint folyamatosan frissítjük.

6. További kérdés esetén tekintsék meg a Gyakran Ismételt Kérdéseket, emellett természetesen készséggel állunk a magyar állampolgárok rendelkezésére, a brit tervekről azonban a magyar nagykövetség illetve konzulátus dolgozói is csak a brit féltől kapott tájékoztatás alapján tudnak információkat adni. Az üzleti szereplőkre vonatkozó kérdés esetén írhatnak nekünk a trade.london@mfa.gov.hu címen. A diákokra vonatkozó kérdésekkel pedig fordulhatnak a study.lon@mfa.gov.hu címen hozzánk.

A Brexitet követő regisztráció
  • Az Egyesült Királyságba 2020. december 31-ig érkező és maradni szándékozó magyar állampolgárok az „EU Settlement Scheme” (EUSS) nevű online regisztrációs eljárás keretében letelepedett jogállást kérvényezhetnek („settled status”, ami az „indefinite leave to remain” egy formája), amennyiben 5 éve jogszerűen és folyamatosan az Egyesült Királyságban tartózkodnak.
  • Akik a kérelem benyújtásakor még nem töltöttek el öt évet az ország területén, azok a regisztrációt követően előzetesen letelepedett jogállást („pre-settled status”, egyfajta „limited leave to remain”) kaphatnak, hogy elérhessék a letelepedett jogálláshoz szükséges öt éves időtartamot. Kérjük az állampolgárokat, hogy aktívan figyeljék, elérték-e a „settled status” megszerzéséhez szükséges öt év tartózkodást, ugyanis az új jogállás megszerzése nem lesz automatikus, hanem az állampolgároknak külön kérvényezniük kell. Kérvényezés hiányában a tartózkodási jog elveszik.
  • A letelepedett vagy előzetesen letelepedett jogállás lesz majd szükséges ahhoz, hogy a magyar polgárok továbbra is szabadon tartózkodhassanak az Egyesült Királyság területén, munkát vállalhassanak, igénybe vehessék a közszolgáltatásokat, beleértve az egészségügyi ellátásokat. A regisztrációs eljárás végén egyúttal egy bármikor lekérdezhető digitális személyazonosság is létrejön, amely arra szolgál, hogy védelemben részesítse az uniós állampolgárokat a lakásbérbeadókkal, bankokkal és közszolgáltatókkal való érintkezések során. Ennek megfelelően fontos, hogy a magyar állampolgárok elvégezzék a regisztrációt, különben elvesztik tartózkodási jogukat. Ugyanez a regisztrációs rendszer vonatkozik a brit állampolgárok olyan családtagjaira is, akik magyar állampolgárok. A brit állampolgársággal is rendelkező kettős állampolgárok nem igényelhetik a letelepedett jogállást, ugyanis ők az Egyesült Királyság teljes jogú állampolgárai. Az európai uniós polgárok mellett norvég, izlandi és liechtensteini (azaz EGT-s) és svájci állampolgárságú személyek is regisztrálhatnak.
  • Minden uniós polgárra, tehát a gyermekekre is külön kérelmet kell beadni!

A kérelem beadásának határideje

A letelepedett jogállás iránti kérelem benyújtására 2021. június 30-ig van lehetőség, vagyis a 2020. december 31-ig beérkező magyar állampolgárok egészen eddig az időpontig kérelmezés nélkül is védelemben fognak részesülni. Egyelőre nem világos, hogy mi lesz a pontos következménye a határidő elmulasztásának, azonban ez (más jogalap hiányában) a jogszerű tartózkodás elvesztésével jár (!), így fokozottan ajánljuk, hogy minden maradni szándékozó magyar állampolgár határidőben regisztráljon!

A magyar állampolgároknak tehát azt javasoljuk, hogy ne hagyják az utolsó pillanatra a kérelem benyújtását, azt minél hamarabb tegyék majd meg!

A 2020. december 31. után kiérkező magyar polgárokra már eltérő szabályok vonatkoznak.

Milyen iratokra lesz szükség a „settled status” kérelmezéséhez?

Jelenleg a kérelmezést elsősorban internetes böngészőn, illetve egy (Android vagy iOS operációs rendszeren elérhető) mobilalkalmazáson keresztül, online lehet elvégezni (megjegyzés: mivel mindenki önálló felületen végzi el a regisztrációt, ezért nem szükséges saját készülék hozzá, bármilyen, akár egy kölcsönkért mobileszköz is használható). Az online kérelmezés  három főbb lépcsőből  áll.

  1. A kérelmezőnek először bizonyítania kell a személyazonosságát. Ehhez a mobilapplikáció keretében be kell szkennelnie az útlevelét és fel kell töltenie egy arcképet, ugyanakkor lehetőség van az iratok postán való beküldésére is. Nem biometrikus személyigazolvánnyal csak ez utóbbi módon lehet regisztrálni, illetve bizonyos helyeken beolvassák az okmányt, így azt nem kell elküldeni/leadni (a személyazonosító okmányt beolvasó irodák rendszeresen frissülő elérhetősége: https://www.gov.uk/government/publications/eu-settlement-scheme-id-document-scanner-locations).
    Részletes specifikációk mind Android mind iOS operációs rendszerű készülékek esetén: https://www.gov.uk/guidance/using-the-eu-exit-id-document-check-app
  2. Másodszor bizonyítania kell a lakcímét és öt éves itt tartózkodását, amihez például elég lehet a kérelmező National Insurance (NI) számának megadása. NI szám hiányában egyéb irattal is igazolni lehet a lakcímet, például P60 fizetési jegyzékkel, banknyilatkozattal vagy közműszámlával. (Előfordulhat az is, hogy a rendszer társadalombiztosítással rendelkezőknél sem találja az NI szám alapján az adatokat, ha például a munkáltató nem jelentette be helyesen a dolgozót vagy nem fizette be megfelelően az adót, illetve, ha a dolgozó más néven szerepel az adatbázisokban, mint amit a regisztrációnál megad; illetve persze, ha a számot rosszul adta meg. Ugyanez lehet a helyzet, ha valaki más eltartott hozzátartozójaként szerepel a társadalombiztosítási rendszerben.)
  3. Harmadszor, a 10 éven felüli uniós polgárok estében nyilatkozni kell az esetleges büntetett előéletéről. A Belügyminisztérium (Home Office) szerint azonban csak a súlyos bűncselekmények miatti elítélések, illetve a visszaesőként elkövetett bűncselekmények fogják befolyásolni a „settled status” megítélését.

A fentiekből következően nem kell igazolni az átfogó egészségbiztosítási jogviszony fennállását, a külföldre utazásokat vagy a jövedelmi szintet, illetőleg ujjlenyomatot sem kell adni, ugyanis a Belügyminisztérium (Home Office) a regisztráció során megadott adatok és a már létező állami adatbázisok alapján fogja megállapítani a „settled status” jogszerűségét.

A jelentkező uniós állampolgárokat csak abban az esetben (vagy csak arra az időszakra) kérik bizonyítékok beadására (dokumentumok online feltöltésére), ha a brit adatbázisok alapján nem állapítható a tartózkodás jogszerűsége. Ebből kifolyólag viszont arra kérjük a magyar állampolgárokat, hogy elővigyázatosságból kezdjék el gyűjteni a folyamatos tartózkodást, munkahelyet, biztosítást, stb. igazoló dokumentumokat saját maguk és családtagjaik vonatkozásában is!

A brit kormány telefonos és online segítségnyújtást is biztosít a regisztrációs eljárás sikeres teljesítése érdekében, illetve indokolt esetben személyes ügyintézésre is van lehetőség. (Segítségkérés a regisztrációhoz – kizárólag technikai ügyekben – angol nyelven: https://www.gov.uk/government/publications/eu-settlement-scheme-assisted-digital-service/eu-settlement-scheme-assisted-digital-service)

Ha úgy véli, hogy jogosult lenne letelepedett jogállásra is (5 év tartózkodás után), de a regisztráció során csak előzetes letelepedett jogállást állapítanak meg (5 évnél rövidebb tartózkodásra hivatkozva), akkor egyrészt lehetősége van a hosszabb tartózkodást igazoló dokumentumok feltöltésére. Emellett adminisztratív jogorvoslatot is kezdeményezhet, a regisztrációs segélyvonalhoz fordulhat vagy egyszerűen benyújthat új kérelmet 2020 végégig a letelepedett jogállás iránt.

Mit jelent a letelepedett jogálláshoz szükséges ötévnyi „folyamatos” tartózkodás?

A tartózkodás „folyamatosságára” vonatkozó követelmény szerint a kérelmező bármely 12 hónapos időszakon belül nem tartózkodott összesen hat hónapnál többet az Egyesült Királyság területén kívül. Másként fogalmazva a megszakítás nélküli tartózkodási idő azt jelenti, hogy 5 egymást követő évben az Egyesült Királyságban tartózkodott legalább 6 hónapig minden 12 havi időszakban.

Kivételek a hat hónapos szabály alól: olyan fontos okból való külföldön tartózkodás, mint a terhesség, szülés, súlyos betegség, szakmai képzés, kötelező katonai szolgálat teljesítése vagy a munkahelyi kiküldetés. A távolmaradás azonban ezekben az esetekben sem haladhatja majd meg a 12 hónapot!

A hat (vagy kivételesen 12 hónapnál) hosszabb távolmaradás mellett a tartózkodás „folyamatosságát” megszakítja az Egyesült Királyság területéről való kitoloncolás és kitiltás, illetőleg a szabadságvesztés (börtön) büntetés, vagyis ezekben az esetekben a megkövetelt öt év tartózkodási idő újraindul.

Jogállást igazoló kód

Az európai uniós állampolgároknak immár lehetőségük van a letelepedett (vagy előzetes letelepedett) jogállásukat igazoló elektronikus regisztrációs bejegyzés megosztására egy kód segítségével, a http://www.gov.uk/check-settled-status oldalon. Ennek megosztása egyelőre nem kötelező, 2020. december 31-ig igazolhatják magukat a különféle harmadik felek (bankok, munkáltatók, hatóságok stb.) felé egyszerűen útlevelük vagy személyi igazolványuk bemutatásával is.

A jelenlegi „permanent residence document” mentesít a letelepedett jogállás megszerzése alól?

A jelenlegi szabályok szerint kiadott állandó tartózkodási dokumentum („permanent residence document”) megléte nem mentesít a „settled status” megszerzésének követelménye alól. Minden magyar állampolgárt arra kérünk, hogy regisztrálja magát az „EU Settlement Scheme”-be, amennyiben az Egyesült Királyságban szeretne maradni.

Mennyibe kerül a „settled status” kérelmezése?

A kérelmezési eljárás díjtalan. (Információ a korábban (a tesztfázis során) kifizetett regisztrációs díjak visszatérítéséről: https://www.gov.uk/guidance/eu-settlement-scheme-application-fee-refunds)

Kérjük tekintsék át a „Gyakran Ismétlődő Kérdéseket” is, ahol további hasznos információkat találhatnak.

Az EU Settlement Scheme rendszert a brit belügyi tárca, a Home Office működteti, így azzal kapcsolatban a brit hatóságok tudnak felvilágosítást adni az esetlegesen felmerült problémákról. Bármilyen, az eddigiekhez képest a kilépést követően felmerült megkülönböztetést ugyanakkor jelezhetnek a konzulátus, illetve a nagykövetség munkatársainak is, mivel ennek alapján tudunk szükség esetén a brit kormányzat felé visszajelezni.

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

1. Kell-e vízum az Egyesült Királyságba való beutazáshoz?

2021. január 1-től a brit kormány vízumrendszert vezet beAz uniós polgárok belépéséről szóló tájékoztató megerősíti a legfeljebb hathónapos vízummentes belépés lehetőségét, azonban felhívjuk a figyelmet arra, hogy 2021. október 1. után főszabályként a belépőknek útlevéllel kell igazolniuk magukat, a személyazonosító igazolványokat ettől az időponttól nem fogadják majd el. Kivételt képeznek a letelepedett vagy előzetesen letelepedett státusszal rendelkezők, akik esetében a belépést 2025. december 31-ig személyivel is lehetővé teszik.

A 2021. január 1. után érkező magyar állampolgároknak a munkavállaláshoz és a tanulmányok folytatásához is vízumot kell kérvényezniük a brit hatóságoknál. Az egyes vízumkategóriákra vonatkozó feltételek és az eljárás menete kapcsán kérjük keressék fel a brit kormány angol és magyar nyelvű vízumtájékoztatóit.

Kiemelendő, hogy a változások nem vonatkoznak azokra az Egyesült Királyságban élő magyar állampolgárokra, akik az EUSS regisztrációs rendszer keretében megszerezték a „settled status”-t vagy „pre-settled status”-t.

2. Utazhatok-e még személyi igazolvánnyal, vagy már kötelező az útlevél?

Brit tájékoztatás szerint 2021. október 1-től kivezetik a személyi igazolványokat mint beutazáshoz használható okmányokat, a magyar állampolgárok kizárólag útlevéllel igazolhatják magukat. Kivételt képeznek az EUSS-ben letelepedett vagy előzetesen letelepedett státusszal rendelkezők, akik esetében a belépést 2025. december 31-ig személyivel is lehetővé teszik.

A még bizonytalan menetrendre tekintettel fokozottan javasoljuk, hogy mindenki rendelkezzen érvényes útlevéllel és személyi igazolvánnyal is, arra is tekintettel, hogy tudomásunk szerint nagyon sok helyi ügyintézéshez be kell küldeni az eljáró brit hatóságokhoz egy eredeti okmányt. Az úti okmányai érvényességének a figyelemmel kísérése mindenkinek a saját felelőssége. Kérjük, hogy lejáró, vagy elveszett okmányai pótlásáról szíveskedjenek időben, a lehető leghamarabb gondoskodni! Felhívjuk a figyelmet arra is, hogy elveszettként bejelentett, vagy lejárt úti okmánnyal senki se induljon útnak!

3. Meddig tartózkodhatok az Egyesült Királyságban?

A tartózkodási időt a magyar állampolgár bevándorlási jogállása határozza meg.

Azok, akik 2020. december 31-i érkeztek az Egyesült Királyságba, illetve az EUSS rendszerben „settled status” jogállást szereztek, korlátlanul maradhatnak az országban. Hangsúlyozzuk, hogy a „pre-settled status” nem változik át automatikusan „settled status” jogállássá három év után, arra külön jelentkezni kell! Ezen jogállások birtokában ugyanakkor legfeljebb öt évre lehet elhagyni az Egyesült Királyságot anélkül, hogy a regisztrált állampolgárok elvesztené a státuszát.

Ugyanez vonatkozik azokra, akik korábbról „indefinite leave to remain” (ILR) jogállással rendelkeznek, azonban ők legfeljebb két évre hagyhatják el az országot.

2021. január 1-től beérkezők legfeljebb hat hónapig tartózkodhatnak vízummentesen az Egyesült Királyságban. A vízumköteles tartózkodások kapcsán kérjük tanulmányozzák át a brit kormány angol és magyar nyelvű vízumtájékoztatóit.

4. Kötelező-e kiváltanom a tartózkodási kártyát ahhoz, hogy itt tanulhassak, dolgozhassak?

A jelenlegi (uniós) állandó tartózkodási kártya (permanent residence document) a brit kilépést (Brexitet) követően megszűnt és a Brexitet követően már nem igényelhető. Az eddig kiadott kártyákat az új, „settled status” jogállásra kell „becserélni”. A 2021. január. 1. után érkezőknek vízumot kell kérniük a brit hatóságoktól.

Az Egyesült Királyságban tartózkodó EU/EGT állampolgárok korábban regisztrációs igazolást  („registration certificate”) kérhettek a brit hatóságoktól, ha kevesebb, mint 5 éve tartózkodtak itt; állandó tartózkodást igazoló okmány („permanent residence document”) akkor volt igényelhető, ha a tartózkodás elérte az 5 évet. Az okmányok kiváltása nem volt kötelező, vagyis nem azért tartózkodhattak itt a magyar állampolgárok, mert a brit hatóságok tartózkodási okmány kiadását engedélyezték a számukra, hanem azért, mert EU-s állampolgárok, és megfelelnek a 3. pontban említett feltételeknek. (Az okmány tehát pusztán csak igazolta, de nem létesíti az itt tartózkodás jogát). Bizonyos juttatásokat ugyanakkor könnyebb igényelni ilyen okmány birtokában, és brit állampolgárságot is csak az kérhetett, aki rendelkezett állandó tartózkodást igazoló okmánnyal. A tartózkodási okmány megléte egyes szolgáltatások igénybevételéhez vagy akár ingatlanvásárlásnál is hasznos lehet. A Brexitet követően ugyanakkor az állandó tartózkodási kártya már nem igényelhető, az EU-s polgároknak regisztrálniuk kell magukat az „EU Settlement Scheme” rendszerben legkésőbb 2021. június 30-ig. A korábban kiadott „permanent residence document” kártyát egyszerűsített eljárásban kell becserélni az új jogállásra. A 2021. január 1. után érkező magyar állampolgárok csupán vízum birtokában vállalhatnak munkát és tanulhatnak az országban.

5. Mivel lehet jelenleg igazolni az állandó tartózkodás jogát?

Nincs teljeskörű és kimerítő felsorolása a támogató dokumentumoknak. A Home Office elfogad minden olyan dokumentumot, ami igazolja, hogy az illető nem jelent terhet a szociális ellátórendszerre, elegendő jövedelemmel/anyagi forrással rendelkezik, és nem tartózkodott az Egyesült Királyságon kívül egy éven belül összesen 6 hónapnál hosszabb ideig, továbbá rendelkezik a szükséges egészségbiztosítással, lakhatással, megélhetéssel, uniós állampolgárságát igazoló érvényes okmánnyal (pl. fizetési jegyzékek, bankszámlakivonatok, lakásbérleti szerződések, munkaszerződések, beszállókártyák stb).

A Brexit után alapesetben nem a kérelmezőknek kell bizonyítaniuk a tartózkodási joguk meglétét. A brit állami adatbázisokban esetleg fellépő hiányosságok miatt azonban javasoljuk, hogy aki a Brexit után is az Egyesült Királyságban kíván maradni, az elővigyázatosságból kezdje el gyűjteni a (folyamatos) tartózkodását, munkahelyét, biztosítását stb. (bármilyen módon, de hitelesen) igazoló dokumentumokat saját maga és családtagjai vonatkozásában is.

6. Mi lesz a magyar állampolgárok családtagjaival a Brexit után?

A magyar állampolgárokkal élő családtagoknak, beleértve a gyermekeket, szintén „settled status”-ért kell folyamodniuk, amennyiben meg akarják őrizni a tartózkodási jogukat. Arra is lehetőség lesz, hogy a családtagok később csatlakozzanak a magyar állampolgárokhoz, amennyiben a családjogi kapcsolatuk (pl. házasság vagy bejegyzett élettársi kapcsolat kötése) már 2020. december 31-én fennállt, illetve gyermekek esetében akkor is, ha 2020. december 31. után születnek.

Ezt követően az új vízumrendszerben lehet majd kérelmezni a családegyesítést, illetve regisztrálni a vízumjogosult személyek családtagjait („dependant”), amelyekkel kapcsolatban kérjük keressék fel a brit kormány angol és magyar nyelvű vízumtájékoztatóit is.

7. Mit tegyenek azok a magyar állampolgárok, akik a Brexit időpontja (2020. január 31.) és 2020. december 31. között érkeznek az Egyesült Királyságba?

Azok az uniós polgárok, akik az átmeneti időszak alatt, vagyis 2020. január 31. és 2020. december 31. között érkeznek az Egyesült Királyságba, még változatlan szabályok mellett utazhatnak be és tartózkodhatnak az Egyesült Királyságba(n) (ennek megfelelően például jogosultak lehetnek akár majd „pre-settled status”-ra is).

8. Mi tegyenek azok a magyar állampolgárok, akik 2020. december 31. után érkeznek az Egyesült Királyságba?

Ld. az első kérdést.

9. Jogosítványok

2020. december 31-ig, vagyis az átmeneti időszak végéig a jelenlegi szabályok változatlanok maradnak (a vezetői engedélyeket az eddigiek szerint lehet használni).

Ezt követően kérjük keressék fel a brit kormány külföldi jogosítványokra vonatkozó tájékoztatóját, amely lépésről-lépésre tartalmazza a tudnivalókat.

10. Háziállatok

A háziállatok szállításáról itt található angol nyelvű információ:  https://www.gov.uk/bring-your-pet-to-uk

 

A honlapon található Brexittel kapcsolatos általános információkon és a regisztrációval kapcsolatos tudnivalókon túli további kérdés esetén természetesen készséggel állunk a magyar állampolgárok rendelkezésére, a brit tervekről azonban a magyar nagykövetség illetve konzulátus dolgozói is csak a brit féltől kapott tájékoztatás alapján tudnak információkat adni. Az üzleti szereplőkre vonatkozó kérdés esetén írhatnak nekünk a trade.london@mfa.gov.hu címen. A diákokra vonatkozó kérdésekkel pedig fordulhatnak a study.lon@mfa.gov.hu címen hozzánk.

Az „EU Settlement Scheme” (EUSS) rendszert és a 2021. január 1-től hatályos vízumrendszert is a brit belügyi tárca, a Home Office működteti, így azokkal kapcsolatban a brit hatóságok tudnak felvilágosítást adni az esetlegesen felmerült problémákról. Bármilyen, az eddigiekhez képest a kilépést követően felmerült megkülönböztetést ugyanakkor jelezhetnek a konzulátus, illetve a nagykövetség munkatársainak is, mivel ennek alapján tudunk szükség esetén a brit kormányzat felé visszajelezni.